Tijd vliegt -- Deel 2 -- 4th of july etc. - Reisverslag uit Starrucca, Verenigde Staten van Stefan Steen - WaarBenJij.nu Tijd vliegt -- Deel 2 -- 4th of july etc. - Reisverslag uit Starrucca, Verenigde Staten van Stefan Steen - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt -- Deel 2 -- 4th of july etc.

Blijf op de hoogte en volg Stefan

11 Juli 2017 | Verenigde Staten, Starrucca

Zoals ik al zei in mijn andere verslag de tijd vliegt voorbij, dit komt mede doordat er zoveel leuke dingen gebeuren buiten de gewone routine.

Bijvoorbeeld: 4th of July, dan vieren de Amerikanen dat ze onafhankelijk zijn geworden. Iedereen is in rood, wit en blauw gekleed en zelfs af en toe een rood, wit en blauwe vlag op sommige wangen en armen, waarop wij als Nederlanders de nodige grappen hebben over gemaakt.
We hadden vuurwerk die avond, en daarna zijn we met een aantal counselors uit geweest.

Die dag erna hebben we met ongeveer dezelfde counselors auto's gehuurd en zijn we naar een stadje in de buurt gegaan, scranton. Na scranton zijn we naar een nationaal park gegaan, wat daar in de buurt was. Daar waren onder andere watervallen, was erg mooi!

Wat ik al zei in mijn vorige verslag, elke avondactiviteit is anders, wat elk jaar terug komt elke session, is "revival". Er zijn dan "hengemannen" (geschminkte mannen in zwart gekleed) als de kids die zien is dat een teken dat ze zo snel mogelijk naar het meer moeten gaan. Eenmaal bij het meer aan gekomen, worden er gedichtjes voor gelezen die over een kind gaat, en als je weet dat het over jou gaat moet je gaan rennen want dan gaan de "hengemannen" je in het water gooien.
Het is een eer als je in het water wordt gegooid, of als je een hengeman bent. Ik had het geluk dat ik er 1 was!