2e week - Reisverslag uit Starrucca, Verenigde Staten van Stefan Steen - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Starrucca, Verenigde Staten van Stefan Steen - WaarBenJij.nu

2e week

Blijf op de hoogte en volg Stefan

02 Juli 2017 | Verenigde Staten, Starrucca

Hallo allemaal,
Inmiddels ben ik 2 weken hier op het kamp en zijn de kids hier een week.
Vorige week zaterdag zijn de kids aangekomen, ik heb 8 kids in mijn bunk en wij zijn met 3 counselors. Die 2 counselors hadden vorig jaar dezelfde kids, dus zij wisten al hoe de kids waren, behalve 1 kind hij is dit jaar nieuw.
De kids zijn leuk en wij hebben dan ook een gezellige bunk.

Er zijn 2 verschillende sessions, de eerste session duurt 4 weken (en begon dus vorige week zaterdag) en de tweede session duurt 3 weken. De meeste kids blijven allebei de sessions, sommige blijven alleen de eerste en komen er dus nieuwe kids tijdens de tweede session.

De eerste dag was voornamelijk bagage zoeken, uitpakken, bedden kiezen en kennis maken. Buitendat hebben we verschillende kaartspellen gedaan.

De tweede dag was "4 minor day", de kids kiezen 4 minors die ze gaan doen die dag, dit houdt in dat ze gaan kennismaken met verschillende activiteiten.

De rest van de session hebben we een normaal programma, De kids hebben 3 majors gekozen die ze de hele session volgen, en ze kiezen elke dag 3 minors, wat dus elke dag kan verschillen.

Als counselor heb je altijd 1 van de 6 periodes vrij. Hierin kan je doen wat je wilt, douchen, slapen of naar de activiteit gaan waar je kids zijn.

Buitendat heb je 2 of 3 avonden vrij en 1 hele dag vrij in de week. De andere avonden heb je namelijk 2 of 3 bunk OD's (On Duty, dus plicht), tijdens de bunk OD, zorg je dat de kids douchen en op tijd gaan slapen. Ook heb je 1 area OD, waarin je op een bepaalde plek de kids in de gaten moet houden, en zorgen dat ze op tijd naar hun bunk gaan.

Als je een dag vrij hebt, mag je die avond ervoor weg van kamp en die ochtend erna moet je weer terug zijn.

De kids hebben 1 keer in de week "lazy day", tijdens die dag slapen ze uit tot half 11, brunchen ze en hebben ze een uitje buiten kamp. Afgelopen woensdag gingen ze bowlen.
Als je een lazy day counselor bent, ga je met de kids mee en begeleid je het uitje tot een succes. Alle andere counselors zijn die dag vrij. De lazy day counselors hebben maandag of zondag vrij.

• 02 Juli 2017 - 18:23

Coralien:

Zoo, lekkere drukke daagjes, maar t klinkt allemaal wel heel erg leuk. Nog een fijne tijd!

• 03 Juli 2017 - 21:31

Oma Kooppenaal:

Het is wel gezellig met de kits, ,maar je dagen zijn wel goed vol en heel gezellig lijk me!!
    groetjes oma.